גיבוי חומר ונתונים במחשב נייד

 

הצורך בגיבוי נתונים, למה ?

משתמשי מחשבים ניידים רבים נתקלו בבעיה של אובדן מידע חשוב. ויש סיבות רבות לכך כמו:• טעויות בשימוש של משתמשים. • כישלון או תקלה במערכת ההפעלה ווינדוס. • כשל בחומרה ובציוד של המחשב הנייד. • התקפת האקר. • השפעת וירוסים כמו וירוס כופר.באופן טבעי, כולם רוצים לשחזר נתונים, מכיוון שבמקרים מסוימים הם יכולים להיות בעלי ערך רב בהרבה מהמכשיר עצמו (חשבונות בנק,תמונות, סיסמאות, חוזים חשובים וכו ‘).

גיבוי. מה זה ?

גיבוי – יצירת עותק של הנתונים במיקום פיזי אחר מאשר במחשב הנייד, כמו במדיה אחרת כמו דיסק גיבוי חיצוני או באינטרנט כמו גיבוי בענן. יצירת עותק גיבוי תסייע בשחזור מידע חשוב במקרה של אובדן (גניבה) של המכשיר או כשל בציוד. שיטה זו מאפשרת גישה זולה וקלה יותר לנתונים הדרושים מאשר שחזורם מציוד לקוי.
גיבוי חומר ונתונים במחשב נייד

גיבוי חומר ונתונים במחשב נייד

דרכים לגיבוי

ישנן שתי דרכים לגבות נתונים:• גיבוי שלם. • גיבוי דיפרנציאלי.הדרך הראשונה היא להעתיק לחלוטין את כל הקבצים. כאשר כל הגיבויים הבאים נוצרים על אותו עיקרון. זה דורש יותר מקום פנוי במדיה שאליה מגבים, אך הוא נוח יותר בעת שחזור נתונים, מכיוון שלא כל התוכנות מסוגלות לעבוד עם גיבוי דיפרנציאלי.במקרה של העתקה דיפרנציאלית, עותק מלא של הנתונים נוצר רק לראשונה. ולאחר מכן, רק שינויים במערכת הקבצים נרשמים ומועתקים לגיבוי מבלי להחליף את הקבצים שלא בוצע בהם שינוי. שיטה זו ליצירת עותקי גיבוי היא פרודוקטיבית יותר, מכיוון שלוקח פחות זמן ליצור גיבוי, ופחות בזבוז של שטח דיסק. עם זאת, לא כל התוכניות יכולות לעבוד עם גיבוי כזה.כמו כן בעת בחירת תוכנה ליצירת גיבוי, עליך לשים לב שהגדרתם לוחות זמנים לגיבוי בצורה אוטומטית.

באיזו תדירות לגבות נתונים ?

לאחר בחירת שיטת גיבוי נשאלת השאלה, באיזו תדירות לבצע את הגיבוי? זו החלטה אינדיבידואלית של כל אדם. ככל שהמידע חשוב יותר, כך לעתים קרובות עליכם לגבות את המידע שלכם . בחירת המיקום לגיבוי תלויה גם בכמה חשוב המידע שלכם. אתה יכול לבחור את “אחסון הענן” (iCloud, Google Drive או OneDrive), שנותן מקום מסוים בשרתים. עם זאת, כדאי לזכור שעל ידי העלאת מידע לרשת אתה מסתכן שהוא יכול להיות מנוצל על ידי האקרים.כונני SSD הם הפיתרון הטוב ביותר לאחסון מידע. זוהי הדרך היעילה ביותר. כונני SSD אינם מכנים כמו דיסקים ישנים שרגישים למכות ויכולים לההרס, הם בעלי סף עמידות גבוה לתקלות והם פחות רגישים לגורמים חיצוניים מומלץ לבקש במעבדה למחשבים ניידים לשדרג ללא קשר לגיבוי גם את הדיסק הקשיח במחשב הנייד, להפקת ביצועי שיא מהמחשב שלכם ואם אתם כבר שם בקשו לטפל טיפול מונע וניקוי של מערכת הקירור במאוורר של המחשב הנייד.בגדול ההמלצה אם אתה צריך לגבוץ כמות קטנה של מידע, הפיתרון הטוב ביותר הוא כונני USB (מבוסס דיסק SSD).

מה לעשות כשמאבדים נתונים חשובים

במקרה ומחקת את הנתונים בטעות, או שזה קרה מסיבה אחרת, ובאותה עת שכחת לבצע גיבוי, יש הזדמנות לשחזר את המידע. עדיף ליצור קשר מיידי עם מעבדת מרכז שירות למחשבים ניידים, שניתן למצוא בעיר ראשון לציון. העובדה היא שכאשר הנתונים נמחקים, הקישורים למיקום הקבצים נמחקים ולא הקבצים עצמם. מחיקה מלאה של מידע מהכונן הקשיח מתרחשת רק אם תכתבו מידע חדש על הדיסק. ב 90% מהמקרים יכולים לשחזר מידע במחיר התחלתח לא גבוה.חשוב! בשום מקרה אין לנסות לשחזר את הנתונים באופן עצמאי, מכיוון שפעולות שגויות יכולות לחסום לצמיתות את הגישה למידע ללא אפשרות לשחזור נוסף.

לסיכום

יש לבצע גיבוי באופן קבוע. זה יחסוך את העצבים והכסף שלך במקרה של אובדן גישה לנתונים חשובים.

צריכים לגבות חומר במחשב הנייד או לנסות להציל חומר ? צרו קשר עוד היום.

איסוף חינם מקבוק פרו

איסוף חינם מקבוק פרו

כמה עולה תיקון מחשב?

כמה עולה תיקון מחשב?

העלות הממוצעת לתיקון מחשב היא 250 ₪ לשעה. אם תשכור טכנאי תיקוני מחשבים כדי להחזיר מחדש את המחשב שלכם לחיים, סביר להניח שתוציא בין 500-250

קרא עוד »
תיקון מק - החלפת מסך רטינה מקבוק פרו שנת 2013-2014

תיקון מקבוק Macbook

תיקון מקבוק Macbook תיקון מקבוק MacBook דחוף כל ציוד זקוק לתיקון או לשדרוג תקופתי כדי לשפר את הביצועים ולשפר את הפרודוקטיביות. מחשבים ניידים של אפל

קרא עוד »
תיקון מחשבים ניידים מעבדה

תיקון מחשבים ניידים

מחשבים ניידים הפכו לחלק חיוני מחיי היומיום שלנו, וכאשר הם מתקלקלים או זקוקים לתיקון, זו יכולה להיות חוויה מתסכלת. הבנת היסודות של תיקון מחשבים ניידים

קרא עוד »
Rate this post