4 סיבות למה המחשב שלי כל כך איטי?

לעתים קרובות למדי, לאחר תקופה עבודה עם המחשב, בעלי מחשבים ניידים מבחינים כי המחשב שלהם מתחיל לעבוד בצורה מאוד איטית מבעבר. זה מורגש במיוחד אם מתקינים תוכנות חדשים או תוך כדי משחקים ככלל, הסיבה הראשונה לאיטיות המחשב הוא ציוד מיושן. כמו כן, הביצועים עשויים להיות מושפעים אפילו מאחד הפרמטרים שאינם עומדים בדרישות המינימום עבור תוכנה או משחק שהתקנתם (לדוגמה: תדר מעבד, כמות זיכרון RAM). אם הבעיה היא היעדר זיכרון RAM – קל לתקן את זה. פשוט להרחיב זיכרון RAM במחשב הנייד, והוא ימשיך לשרתם אותך עם פעולה מהירה ויציבה יותר. עם זאת, סוגיית פרייז או תקיעה רנדומלית של המחשב שמשתחרר לדוגמה לאחר מספר שניות יכולה להיות בעלת אופי שונה. כדי לדעת בדיוק מה גרם למחשב הנייד “להיתקע”, עליך לפנות מעבדה לתיקון מחשבים ניידים עם טכנאים מוסמכים ומקצועיים שיבצעו אבחון ויזהו את הגורם לאובדן ביצועי המכשיר. 

מתקפת וירוסים

 החזקת אנטי-ווירוס אמין עם בסיס הנתונים שמתעדכן בצורה יום יומית במחשבך אינה יכולה להגן ב 100% מפני התקפות האקרים. האקרים משפרים כל הזמן את התכונות הזדוניות שלהם, שקשים יותר ויותר לאתר בכל פעם. הווירוסים האחרונים שחודרים למחשב ולתהליכי מערכת ההפעלה, מתיישבים ב-זיכרון הראם של המחשב ובמקרים מסוימים ניתן לרשום אותם ב- “בביוס” – שבב מיוחד השולט בכל הרכיבים והפעלתם במחשב הנייד. כמו כן, משתמשים במחשבים ניידים מתקינים תוכונות על ידי הורדות משחקים ותוכנות פרוצות, פירטיות מאתרים זדונים. ובכך מכניסים בקלות וירוס למחשב שלהם.
4 סיבות למה המחשב שלי כל כך איטי

4 סיבות למה המחשב שלי כל כך איטי

אם אתה מבחין בירידה בביצועי המחשב הנייד, חובה לבדוק מייד אם יש וירוסים או רוגלות / טרויאנים על המחשב, ורק אז להמשיך ולחפש סיבה אחרת. רוב ממשקי תוכנת האנטי-וירוס דומות זה לזה, לכן לא אמורות להיות לך בעיות בהפעלת סריקת אנטי וירוס יזומה: 
  1. הפעל את האנטי-וירוס עצמו,
  2. לחץ על כפתור “סריקה” ,
  3. המתן לסיום סריקת הוירוסים,
  4. אם נמצאו וירוסים,בצע פעולות מומלצות (מחק, או לשים בהסגר את כל הקבצים החשודים);
  5. הפעל מחדש את המחשב הנייד וודא שביצועיו משתפרים.
 חשוב לדעת! לא את כל הווירוסים ניתן להסיר באמצעות תוכנת אנטי-וירוס. וירוסים מסוימים ניתנים להסרה רק במצב ידני. 

איחוי קבצים

 סיבה נוספת להאטת ביצועי המחשב הנייד היא פיצול הקבצים. מה שגורם לקבצים בכונן קשיח להתפזר במקום בצורה אחידה הם מתפזרים בצורה כאוטית. במקביל, בכדי לקרוא נתונים מסוימים, הכונן הקשיח יעבוד במהירות מקסימלית, יתחמם מאוד ויאט את המחשב הנייד. פיצול קבצים מתרחש בדרך כלל עקב מחיקת הקבצים על ידי המשתמש. במקרה זה, חלק מהנתונים נשאר וסותם את הזיכרון בדיסק, מה שמפריע לפעולה הקריאה של הנתונים בדיסק הקשיח, במקום לקורא אותם בצורה סידרה או הדיסק מלקטת את הנתונים בכל אזורי הדיסק הקשיח שלו. כדי לאחות את הדיסק (לארגן קבצים), באפשרותך להשתמש בשתי התוכניות הכלולות במערכת ההפעלה והן בתוכנות צד ג’. מומלץ לאחות את הדיסק לפחות פעם בשבוע. במקרה זה, עדיף להשאיר את המחשב הנייד לעבודה בלילה כשאינך משתמש בו, מכיוון שתהליך האיחוי ארוך יחסית (תלוי בפיצול מערכת הקבצים ובגודל של ספק הנתונים). 

תהליכי רקע

 ככל שיש לנו הרבה תוכניות מופעלות, ותוכניות שעולות בהפעלה של המחשב אפילו במחשב הנייד החזק ביותר מהדגם האחרון הוא יתחיל לעבוד כמו המחשב העתיק הישן שהיה לכם בעבר. הסיבה לכך היא תהליכי רקע (תוכניות הפתוחות ופועלות במחשב שלך). באפשרותך לשנות את רשימת כל התוכניות והתהליכים המריצים ב”מנהל המשימות “(כלי השירות הרגיל של מערכת ההפעלה Windows). שם תוכלו להפסיק ביצוע תהליכים מיותרים, אשר יפחיתו את העומס על המעבד (מעבד מרכזי) וישחררו קצת זיכרון RAM. 

גורמים אחרים לאובדן ביצועים

 איטיות של המחשב הנייד תלויה בגורמים רבים שקשה לקבוע ללא אבחנה:
  • התחממות יתר של מחשבים ניידים עקב מערכת קירור סתומה או לא תקינה;
  • הגדרות חומרה לא נכונות;
  • דרייברים מיושנים;
  • מערכת הפעלה לא תקינה.
 מחשב נייד הוא מכשיר נייד שנוטה לתקלות ונפילות בשוגג. באם נפל המחשב לדוגמה, עשויים להופיע בעיות איטיות, לדוגמה שקשורים בתקלה בדיסק הקשיח. זה מקטין משמעותית את מהירות הכתיבה והקריאה במקרה של תקלה. ובמקרים מסוימים, להוביל לכשל של הדיסק הקשיח ולהוביל לאובדן מידע,  ככלל אם אתם עובדים אם דיסק מכני ישן ואיטי, שדרוג הדיסק הקשיח לדיסק SSD יתן לכם מהירות עבודה מהירה. לכל שאלה נוספת או תיקון מחשב נייד במעבדה, צרו עימנו קשר
איסוף חינם מקבוק פרו

איסוף חינם מקבוק פרו

כמה עולה תיקון מחשב?

כמה עולה תיקון מחשב?

העלות הממוצעת לתיקון מחשב היא 250 ₪ לשעה. אם תשכור טכנאי תיקוני מחשבים כדי להחזיר מחדש את המחשב שלכם לחיים, סביר להניח שתוציא בין 500-250

קרא עוד »
תיקון מחשב אפל

תיקון מחשב אפל

תיקון מחשב אפל החלפת מסך מקבוק – מסך שבור או מרצד לרוע המזל, למרות שמחשב המקבוק הינו מחשב מאוד אמין יתכן לעיתים שהמסך של המקבוק

קרא עוד »
Rate this post