ניקוי מערכת הקירור למחשב הנייד

הסטטיסטיקה מרשימה! יותר מ 80% מהאנשים המשתמשים באופן פעיל במחשבים ניידים מתמודדים עם הצורך לתקן לפחות אחת לשנה את המחשב הנייד. רוב המשתמשים חושבים שהם פשוט חסרי מזל ועשו בחירה לא נכונה בעת הקנייה. אבל האם זה?למעשה, הסיבה הנפוצה ביותר לתקלות במחשבים ניידים היא הזנחת המלצות היצרנים לניקוי מונע של מערכת הקירור. ללא קשר לדגם, לגיל ולעלות המכשיר.

מדוע אי ניקוי וטיפול של מערכת הקירור בנייד מוביל לתקלות?

מערכת הקירור במחשב הנייד מיועדת בשביל למנוע התחממות של הרכיבים העיקריים במחשב כמו – מעבד, כרטיס מסך, גשר צפוני וכו ‘. לכל מחשב נייד יש מערכת קירור, המורכבת מאוורר, רדיאטור שהוא למעשה מערכת צינורות נחושת ופלטות. המאוורר, כמו שואב אבק, שואף אוויר דרך פתחים לכיוון הרדיאטור, וכתוצאה מכך הרדיאטור מקרר את עצמו ומקרר את המיקרו-מעגלים והרכיבים שדורשים קירור.יחד עם אוויר, המאוורר שואב אבק, לכלוך, שיער של בני אדם ושל בעלי חיים. כל האמור לעיל סותם את חורי האוויר, מתיישב על המאוורר עצמו ורדיאטורים, כך שעם הזמן, בהיעדר ניקוי, קירור המחשב הנייד הופך לאפקטיבי פחות. המאוורר, שמנסה לקרר ולא מצליח, מתחיל להסתובב לעתים קרובות יותר ומהיר יותר. כתוצאה מכך העומס עליו והרכיבים העיקריים (מעגלים וצ’יפים) גדל, המאוורר מתחיל להרעיש כתוצאה מניסיון הגברת המהירות וחום המחשב מתחיל לעבור את הטמפרטורה המקסימליית שהיצרן התווה, שמסתיימים במוקדם או במאוחר בתקלה קשה בלוח האם של המחשב הנייד.
ניקוי מערכת הקירור למחשב הנייד

ניקוי מערכת הקירור למחשב הנייד

באיזו תדירות יש לנקות את מערכת הקירור?

המלצות כלליות שניתנות על ידי כל יצרני המחשבים הניידים הן 1-2 פעמים בשנה. כך, למשל, עם שימוש תכוף במחשב נייד במשרד או בבית – אחת ל 6-8 חודשים, כאשר משתמשים במחשב נייד בחדרים מאובקים או בחדרים בהם ישנם חיות מחמד, יש לבצע ניקוי מערכת הקירור לעיתים קרובות יותר.להלן סימני זיהום אופייניים, אם יתגלה, יש לנקות את מערכת הקירור הנייד בהקדם האפשרי.
  • המחשב הנייד התחיל להתחמם מאוד;
  • המאוורר פועל ללא הרף ובקול רם (עובד במלוא העוצמה);
  • המחשב הנייד כבה לפתע מעצמו;
  • לעתים קרובות קופא ורץ לאט יותר.
החלפת מאוורר למחשב נייד

החלפת מאוורר למחשב נייד

כיצד מנקים את מערכת הקירור הנייד – מקרר, רדיאטור ורכיבים אחרים?

אנו רוצים להזהיר באופן מיידי את משתמשי המחשבים הניידים לנסות ולנקות את מערכת הקירור בעצמם בבית .. מחשב נייד הוא מכשיר מורכב וקומפקטי מאוד שללא הכישורים והכלים הדרושים, לא כל אחד יכול לפרק, לנקות ואפילו להרכיב אותו בחזרה ללא נזק. לעיתים קרובות אנו נאלצים לתקן מכשירים ניידים לאחר ניקויים כאלה, ועלות התיקונים מסוג זה גבוהה בהשוואה לעלות ניקוי מערכת הקירור למחשבים ניידים במעבדת המחשבים.

אז איך הניקיון של המאוורר במחשב נייד עובד?

  • ראשית כל, יש צורך לנתק את המחשב הנייד: מקור הכוח מנותק, הסוללה מוסרת.
  • המחשב הנייד מפורק לגישה נוחה למערכת הקירור, שמפורקת לאחר מכן.
  • אבק, לכלוך מוסרים מלוחות הנחושת של הרדיאטור וחלקים אחרים במערכת הקירור.
  • מחליפים משחה תרמית ובמידת הצורך מחליפים רפידות תרמיות.
  • ניקוי יסודי של המאוורר של המחשב.
  • לאחר הניקוי, כל מרכיבי המחשב הנייד מורכבים בזהירות.
  • השלב האחרון הוא לבדוק את הפרמטרים של המחשב הנייד ולבדוק את הטמפרטורה בעומסים מקסימליים.
לאחר ניקוי כזה, המחשב הנייד שלך יעבוד כמו חדש! ואם תעקוב אחר מספר כללים פשוטים להפעלת מחשבים ניידים, אז זה ישמש אותך למשך זמן רב מאוד, פעולה יציבה נעימה.זכרו כי תחזוקה מונעת בזמן של המחשב הנייד היא המפתח לשירותו הארוך של המחשב ללא התחממות יתר וכיבויים בלתי צפויים.במעבדת השרות שלנו תמצאו שרותים נוספים כמו החלפת מסכים במחשבים ניידים, החלפת מקלדות במחשבים ניידים, תיקון מקבוק, החלפת שקע טעינה ועוד…. להזמנת איסוף חינם למעבדה ליחצו על התמונה מטה.
איסוף חינם מקבוק פרו

איסוף חינם מקבוק פרו

Rate this post